2013. szeptember 10., kedd

Süel üzletnyitási mizéria vol. 1. - Bankgarancia

Az előző két hónap izgalmai után úgy döntöttem, hogy egy-két érdekes momentumot megosztok veletek az új Süel márkabolt nyitásával kapcsolatban, hátha hasznos lesz nektek is valamikor.

Kezdeném a kedvencemmel, a bankarancia esetével.
Eddigi pályafutásom során nyitottunk már pár üzletet, de vagy nagykereskedést , pop-up store-t, vagy valami olyan konstrukcióban nyíló márkaboltot, ahol nem kellett a bankunk ezen remek szolgáltatását igénybe venni. Nem csinálok belőle titkot a bank az a bizonyos zöld fehér, aminek 3 betűből áll a neve, a csodálatos OTP.

Aki esetleg nem tudná miről van itt szó, alapvetően egy olyan szolgátatást takar a megnevezés, ahol a bank a TE, SAJÁT pénzedet zárolja és ezt hasznáják fedezetként a bérleti időszak alatt. Tehát nem kölcsön vagy hitel, és kockázata sincsen nagyon a bank szemszögéből. A pénzt zárolják, te pedig szépen fizetsz azért, hogy ez megtörténik.

Alapvetően 2 maximum 3 hetet vesz igénybe egy ilyen procedúra a szerződés aláírását követően, legalábbis az erre vonatkozó prospektusok ezzel hitegetnek. A szerződéskötésünk megtörtént július 26-án, tehát innen ketyeg az idő (előrevetítem, hogy még MINDIG NINCS A KEZEMBEN A BANKGARANCIA és ma szeptember 10. van).

Természetesen  a nagyon készséges ügyintéző (és itt most valóban mellőzöm a cinizmust, mert a hölgy tényleg mindent megtett az ügyünk érdekében) leírta nekünk, hogy milyen papírok szükségesek a szerződésen kívül a garanciához, többek között a nullás adóigazolás. Ezek mind mellékelve is voltak a kis mappánkba és mi türelmesen várakozni kezdtünk...

Augusztus 10-e környékén egyszer rácsörögtem a hölgyre, hogy mikor várható, hogy történik valami. Ekkor felvilágosítottak, hogy ezt a konstrukciót is a hitelekkel együtt kezelik, bár nem hitel de mégis, és hamarosan hívni fognak. A 3. hét elteltével kicsit izgulni kezdtem mi lehet, mert még át is kell alakítani az üzletet és bizony enélkül nem kapok kulcsokat.

Nem kell engem sem félteni, elkezdtem zaklatni a hölgyeket, hogy mi a helyzet azzal, hogy maximum 3 hétig tart a folyamat és mint kiderült még rá se nézett senki az ügyre. Ment a hápogás folyamatosan, hogy hát az OTP "nagyon el van havazva" mert sok a hitelkérelem. Feleslegesen prédikáltam volna, hogy bizony ez engem nem nagyon érdekel, egy szolgáltatást vásárolok éppen, ahol bizonyos határidőket ígérnek, amiket ehhez képest nem tartanak be, hiszen az ügyintéző aki velem szemben ül erről nem tehet. Így csak halkan közöltem a véleményemet.

Kétszer kértük írásban a központtól az ügy megsürgetését hivatkozva arra, hogy nem hitelről van szó. Semmi. Beszéltünk a fiókvezetővel, anyukám volt a központban. Semmi.Minden OTP által megadott felületen írtam panaszlevelet. Semmi. A valódi ügyintézővel természetesen nem lehet kapcsolatba lépni (ez mondjuk érthető), így még azt sem tudod kinél reklamálj. Folyamatosan arra hivatkoztak, hogy ez egy multi és ez a folyamat és hát sajnos most picit lassabb, mint ahogy amúgy menni szokott.

Közben persze máshogy elintéztem az üzlet átvételét, de a garanciára továbbra is szükségünk van.
Nagyjából négy és fél hét után felhívtak, hogy "jajj, nem is nullás adóigazolás kéne hanem együttes". Ennél a pontnál azért visszakérdeztem, hogy amennyiben ez egy multi és mindenre van rendszer és szabály , ezt miért nem tudtuk előre és miért nincs képben az akivel kapcsolatban állok. Semmi, ez van.

Pár nap újabb csúszás, majd múlt héten, azt hiszem szeptember 4-én felhívtak, hogy hurrá most már bemehetünk és mintha szivességet tennének, zárolják a pénzünket. Hát ez tényleg csudiklassz mert nem is kellett hozzá csak úgy hat hét! Elkiabáltam, ezek után csupán még egy hét kell ahhoz, hogy mindenki mindent aláírjon szóval 7 hét...

A lényeg a lényeg; javaslom, hogy nagyjából 3 hónapot hagyjatok egy ilyen manőverre és csak olyan bankhoz menjetek, ahol van ismerősötök. Szerencsétlenségemre az összes közgázos ismerősöm más bankot választott- vajon miért?- és sajnos a kapcsolati hálót nem sikerült igénybe venni.

Mindenesetre már nem vagyok dühös mert minél több a nehézség, annál édesebb lesz a gyümölcs, amikor végre megeheted!

Szóval várok mindenkit szeptember 19-én az új Süel márkabolt megnyitóján!! <3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése