2016. november 20., vasárnap

Jótékonyság kicsit másként - November 25. - Süel Műhelyvásár

Pénteken jött az ötlet, hogy kicsit meséljek arról miért "tök jó" :) a műhelyvásárunk (akkor is ha én nagyon elfogult vagyok) illetve, hogy pár dolgot még kifejtsek az egész kampány kapcsán.




Kaptam egy felkérést, hogy beszéljek a programról és többek között arról is, hogy karácsonykor milyen klassz jótékonykodni.
Amúgy tényleg nagyon jó, hiszen mindenki nyitottabb, segítőkészebb, nagyvonalúbb, lelkesebb. Például mi is szeretnénk a csapattal, kórházakban mesét olvasni, a karácsonyi, apró meglepetések jegyében, de a helyzet az, hogy a "Színek a ruhádra valók..." kampánynak semmi köze a karácsonyhoz.






A nők elleni erőszak megszüntetésének világnapja november 25-e, ami valószínűleg nincs bevésve a naptáradba és ez nem is baj, de mi nem véletlenül szervezzük erre a napra a vásárt. Jelentősége van:).


Ez most nem a karácsonyi jótékonykodásunk része, hanem egy átgondolt, integrált kampány, amivel valódi segítséget szeretnénk nyújtani a családon belüli erőszak áldozatainak (jelen esetben nőknek, hiszen hozzájuk tudunk a márkán kereszül is jobban kapcsolódni). Nézzük miben más picit a program:






Nagyon tudatosan választjuk ki a szervezet(ek)et. Szoros kapcsolatban vagyunk azokkal, a bántalmazott nőket segítő egyesületekkel, akik a téma szakértőiként, az érintetteket jogilag, lelkileg támogatják. Rengeteg hasznos anyagot kaptunk annak érdekében, hogy mi is jobban megértsük a hasonló helyzetek pszichológiáját.


Valódi brainstroming is zajlott közöttünk (PATENT, NANE), így nem kizárólag  a saját ötleteinket akarjuk átnyomni, hanem közös ötletek útján alakult ki a végeredmény. Persze a program, a marketing aktivitásainknak része, ami nem titok, de egy ilyen jellegű társadalmi szerepvállalás mindenkinek egy win-win helyzet.

A márka valóban "beszáll" a dologba, vagyis különböző Süel termékeket (outlet, hibás, prototípus) értékesítünk, amiben az anyag és a munka már ott lapul (vagyis nem jegyeket értékesítünk egy eseményre, és nem is mástól kérünk felajánlásokat). Ezért ti is szeretitek, hiszen jó ügyért, jó áron, kincsekre leltek.
Az már csak a hab a tortán, hogy a túlélők, akik a kampány szereplői, önbizalmat és erőt nyernek a fotózás során, ami nekünk is nagy feltöltődés. Arról ne is beszéljünk mekkora dolog, hogy vállaják az arcukat a nyilvánosság előtt.


Ennek kapcsán még egy nagyon fontos gondolat. Több médium is megkeresett, hogy a lányok mesélnek- e arról, mi történt velük?
Először is nem engem kell megkérdezni, mert nem nyilatkozhatok senkinek a nevében, de azt biztosan tudom, hogy az ilyen bizalmi beszélgetések nem feltétlenül a tv képernyőjén fognak zajlani. 
Másrészt kicsit gondoljuk ezt át. Az segítség, hogy valakinek a sebeit feltépkedve azt várjuk meséljen szörnyűségeket (amivel akár még magát is rosszabb helyzetbe hozza egy esetleges jogi vita kapcsán)? Nem. Ők szeretnének túl lenni ezen és a jövőbe tekinteni. Erről szól a róluk készült fotósorozat is.
 Viszont ha tényleg érdekel a témakör, akkor nagyon sok információt kaphatsz például a NANE-től és lehetsz önkéntes is.
Szóval a színek a ruhádra valók...! Süelre fel!
:)
#16akciónap #orangetheworld


Fotó: Túri Márton
Smink: Deák Veronika















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése